Ahad, 25 Disember 2011

ABC

Nak bagitahu tadi aku pergi boco boco. Aku bukan ulat buku. aku datang nak bagi sokongan. Dalam hati aku cakap cakap macam nurul, memang perempuan kalau pergi event indie, ada jual buku-buku camni semua kene pakai jubah labuh tu ker? Mesti kene ker dress macam Amy Search datang AIM? Bezanya Amy pakai kulit, derang pakai cardigan labuh kat belakang depan potongan sampai perut. Mungkin tu trend sekarang kot. Tapi ramai jugak perempuan yang lawa-lawa antaranya budak bisnes. HAHA. Kalaulah event-event macam ni ada jual gadis sweet comel gila sanggup aku buat keje part time dua tiga tempat nak kumpul duit. Tadi masa kat boco boco aku sempat tengok magic jer. Amatur betul! HAHA. Nak tipu pawang macam aku. Selain tu ada persembahan band nyanyian. Mesti kawan aku suka duduk sana lama-lama sebab ramai lelaki hensem-hensem. Dahla pakai baju t-shirt dua kaler tu. Lengan kaler merah atau hijau atau hitam selebihnya putih.

Lepas bergurau senda kejap, aku pun bergerak dari sana. Aku hantar Ejam dulu yang rambut macam Ahmad Jais ke stesen bas dia nak balik Ipoh. Serius rambut dia dah macam arwah Ahmad Jais muda-muda. AKu dah pastikan sebab tadi aku tengok konsert khas mengenang Ahmad Jais kat tv1. Lepas tu aku pergi seksyen 2 makan ABC. Tu jelah modal aku nak ajak adik aku teman pergi Shah Alam. Sebelum ni dia berkali kali ajak pergi Shah Alam semata-mata nak makan ABC. Memang tak arh! Naseb baik kali ada beberapa sebab untuk Ke Shah Alam selain dari makan ABC je. Aku ajak sekali membe sekolah rendah aku lepa makan ABC. Kebetulan dia tengah cuti study week dan mahu pulang ke Gombak naik bas. Alang-alang, aku hantar dia balik sekali. Kali ni kitorang makan Abc bukan di kedai selalu. Membe aku yang arif betul dengan medan selera ini kerana dah bertahun dia bermustautin di KOlej Meranti mencadangkan kami makan di kedai ABC Frado. kat sini ABC nyer best. Aku rasa sama jer Abc kat situ. Sama je kaedah pembuatannya. Aku rasa nak sepak muka adik aku bila dia cakap ABC tu tak sedap sebab bukan kedai yang selalu tu. Dua alasan aku rasa demikian, pertama, rasa dia dan kaedahnya sama jer bagi aku. Kedua Frado ABC tu memang rasa ABC lah. Palin membabikan makanan yang diorder macam pukimak tak sedap! Membe aku cakap kalau nak makan belah depan tu yang sedap. Nasi goreng kampung macam nasi putih goreng dengan sos. nasi paprik, nasi sikit, paprik rendam minyak kosong jer. Beli berger pulak, buat cincai, roti atas tak ada beza dengan daging. Habis penyek. Untuk lepaskan geram aku bawak kereta laju-laju. Lepas hantar membe aku pun sampai rumah!
TAMMAT!

3 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. gampang, tua sangat ke aku nak dibandingkan dengan awei.

    BalasPadam
  3. wahhhh... ejam, ahmad jais wanna be.. hahahahah...
    eh, memang trend mcm tu, nampak x arein g kelas macam mana? tu la ala2 arein... ahahah

    ABC tu x sedap? kat astaka tu kan? sedap je... lalalalalalalalala

    BalasPadam