Sabtu, 3 April 2010

mesin membuat produk!!!

ari kamis lepas aku pegi satu sesi dialog kat kolej yang dianjurkan oleh fakulti ak untuk bebudak penulisan nama ptogram tue dialog drama rantaian. walaupon ak demam ak pegi gak sbb ad attendence wlupon bru jumpe doktor dye bg mc dua hari.
panel yg dijemput pun leh tahan jugak kehebatan dorang dalam bidang ini.panel yg ad seoarang pelakon terkenal kedua ialah penulis serta penerbit dan ikut kata dia semua bende dia da penah buat. yg lg satu penulis skrip.
banyak lah isu-isu yang dibangkitkan dalam dialog tu...siap ad show tuang air dlm cawan...soal jawab menjawab.memang lantang dengan suara suara penulis ketika itu.
tapi suatu yg menyentap hati sampai ke kaki aku ialah apabila seorang panel ni cakap kita dalam industri dunia tv nie ialah kita bukannya berkarya tetapi kita cuma mesin untuk membuat produk kepada stesen tv. abes tue watpe ak bersusah payah jerih keringat masuk U blaja penulisan artistik, bidang yg mengajar dan memberi panduan untuk berkarya tapi diorang nak hanya mesin membuat produk...klu camtue baik aku amek bidang marketting atau business je!!!
diorang yang selalu cakap kita sebagai student kene klwa dr kotak!!!!
tp sebenarnya dorang yg x klwa!!! masih terperuk dalam kotak yg dikenali kotak nilai komerSIAL!!! menjadi mesin utk stesen tv!!!
so kepada sape2 yg masih tersekat dalam kotak segeralah klwa cepat!!!

2 ulasan:

  1. menangis mak cik tu baca ni nanti

    BalasPadam
  2. dye mmg patut nangis pun...
    dasar mesin...hahahaha

    BalasPadam