Ahad, 9 Mei 2010

SELAMAT HARI IBU, IBU!

seumur hidup aku, tak pernah ak mengucapkan selamat hari ibu secara berdepan dan penuh perasaan kepada ibu. aku akan rasa seperti sesangat janggal dan awkward. mungkin sbb mmg dr dloo ak bukan seperti itu. ak bukan jenis yg tiap2 hari tepon ibu cakap saya syng ibu. ak bukan jenis yg bila jumpa ibu akan peluk cium pipi. aku bukan jenis yg minta maaf dngn mak aku selalu. ak bukan jenis yg menyambut hari ibu dan mengucapkan selamat hari ibu dan memberi hadiah. mungkin sbb ayah dan ibu kau bukanlah seorang yang terlalu penyanyang dan manja dengan aku. tapi walaupun begitu ak tahu mereka sayangkan aku cuma mereka kurang menunjukkan.
tapi sebenarnya aku memang sayang sangat sama ibu aku. cuma aku terlalu malu untuk menunjukkannya. aku tak tahu cara nak menunjukkan sayang aku padanya. tapi hakikatnya aku memang terlalu sayang kepada ibu aku. tanpa ibu aku rasa dunia ni kelam dan gelap. tanpa mendengar suaranya aku rasa telinga ku pekak sunyi. tapi bagaimana untuk aku menunjukkan kasih sayangku padanya. aku lemah dalam bab2 ini.
tapi ibu abang memang tersagt sayang pada ibu. abang harap ibu tahu yg abang sayangkan ibu walaupun abang tak pernah meluahkannya. kalu dapat dimakbulkan satu doa yang paling abang kehendaki ialah, abang mahu meninggalkan dunia ini sebelum ibu, kerana abang tak mampu untuk hidup tanpa ibu. abang x sanggup nak tengok ibu dikafankan, dan ditanam. abang tak dapat hidup tanpa ibu disisi. dan abang juga tahu yang ibu seorang yang cukup kuat untuk menghadapi kematian abang kerana ibu adalah seorang yang kuat dan tabah. sebab itulah ibu mampu membesarkan abang sehingga abang sampai ke hari ini dan sampai abang tiada lagi di dunia.
SELAMAT HARI IBU BUAT IBU TERCINTA NORANI BINTI ALI HASHIM

2 ulasan:

  1. eeeeee... tadi baca post mia pasal hari ibu, yana dah sedih, baca post ag, yana rasa sebak, terima kasih la paan sebab bt yana nangis.. sedih la..

    BalasPadam
  2. srry arr yana kerana paan telah membazirkan air mata yana...entry ini hanyalah luahan paan sbg anak kpd ibunda tercinta...

    BalasPadam