Khamis, 7 Oktober 2010

LIVE DARI PTAR

Keadaan disini ramailah gak tapi tak penoh
sumenya jari jemari sedang laju menari tari mengikut tempo masing
bunyi kesunyian dipecahkan dengan bunyi-bunyian hentakan keyboard, adakala bunyi orang berbisik dan batuk-batukan menghilangkan kahak
disini juga aku seperti bermain permainan kerusi muzik, kerana terpaksa mencuba bagai-bagai komputer untuk mendapatkan feel beronline.
sebelum sampai sini ada satu perkara yang betul mengujakan berlaku dan biarlah kami yang di tempat kejadian saja yang tahu.
bila disini aku terfikir sejenak bila kali terakhir aku membaca buku?
dah berapa lama aku tidak meminjam buku? ataupun tidak pernah?
akhir sekali aku tidak pernah memiliki kad perpustakaan sedangkan perpustakaan negara terletak hanya beberapa minit dari rumah. mengikut rekod tidak rasmi, hanya sekali sahaja aku pernah masuk ke perpustakaan negara.

p/s: bangsa yang membaca bangsa yang berjaya!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan