Sabtu, 2 Oktober 2010

S.A.T.U.K.A.R

SATU

Susah gak nak jadi penulis skrip ni. Penat gua menaip bagai nak gila sampai siap satu full skrip FILEM SATU gua...aleh-aleh kene tukar jalan cerita. " sAYA TAK NAMPAK INI CIKGU EMAN, SAYA NAMPAK INI MACAM AWAK JE FARHAN". Itu yang aku dapat daripada beliau. Tapi memang betul pun kalau dah buat kerja last minit itulah jadinya. Apa-apapun gua kene mula balik menaip dengan jalan cerita yang baru.

JALAN CERITA BARU 'SATU'

Eman seorang guru cemerlang di sebuah sekolah ternama di bandar. Dia mengajar pendidikan jasmani sambil buat part time guru disiplin dan sambilan sebagai ketua jurulatih bola sepak. Banyak anugerah yang telah dia kecapi. Pasukan bola sepak mereka merupakan juara bertahan lima kali ikut kalendar liga tempatan. Tapi, Eman telah ditukarkan ke sebuah sekolah yang lain atas permintaan pengetua sekolah baru itu. Dia dipindahkan ke sekolah Juvana Hishamumin. Eman tak suka dengan pertukaran itu, kerana ada satu egoistik dalam dirinya kerana prestasinya yang cemerlang sebelum ini. Sampai di sekolah itu dia ditugaskan menjadi warden dan juga ketua jurulatih bagi pasukan bola sepak juvana tersebut. Namun dia merasai mustahil untuk membentuk satu pasukan yang baik di sekolah yang bermasalah begitu dan merasakan mereka tidak berbakat. Tapi sangkaanya meleset terus, pelajar-pelajar di sekolah tersebut sebenarnya lebih berbakat dari sekolah lamanya cuma tidak mempunyai peluang. Eman semasa ingin membentuk pasukan tersebut juga perlu menghadapi banyak masalah. Pelajar-pelajar yang setan (sblm ni tak cukop setan, kata Pn Lela) dan Eman bukanlah seorang yang disukai sebelum ini. Namun dengan kekentalan jiwa raga anak kelahiran Terengganu ini, dia berjaya juga membentuk pasukan terbaik dan bermain di liga-liga kejohanan sekolah-sekolah menengah buat pertama kali.

~ TAMAT ~

6 ulasan:

  1. cerita farhan best.

    kehkehkeh!

    BalasPadam
  2. best lah sgt!!!
    ntah pape je citer tue...

    "awak kene laju sikit manda"...hehe

    BalasPadam
  3. kena tukar keseluruhan ke?? ke tambah apa yang patut?

    BalasPadam
  4. alang2 da nak tukar jalan citer tu...terpaksa arr buat balik dr semula...
    konsep tetap sama cuma perjalanan cuter tue je lain cikit...tp kene mula taip balik.

    BalasPadam
  5. awat kena tukar ek?
    kan dah okay tu...

    BalasPadam
  6. jalan citer je tukar...tapi cerita tetap sama.

    BalasPadam