Rabu, 17 November 2010

Jurnal Hari Raya Haji / Qurban

secara kesimpulan awalnya tentang hari raya nie ialah.
" Hari ni raya ke?" (paham2 sendiri)

pagi terbangun lambat tak dapat pegi solat raya
kul 1o baru bgn mandi pegi melantak
lepas tu tgk tv ngan sedara-sedara(nmpk x permainannya)
lewat tgh hari sikit makan lagi dengan sedara-dara
tengok tv balik sambil2 berfesbuk
semasa sedang menulis nie ada pak teh mak teh datang umah sedang kencang
lepas ni rasanya pergi makan jelah lagi.

bila da besar nie dah tak rasa raya lebeihan pula ni raya haji, lagi lah tak terasa. hari nie rasa cam ada kenduri dara je femly datang longgok satu umah makan-makan. kalau kecik2 dloo lepas makan2 besar nie dah tertonggok kat masjid jamek tgk org sembelih lembu kekadang sehari sebelum raya dah pegi masjid nak suai kenal ngan lembu2 bertuah kekadang kalau ada unta rasa jakun lebih sikit tapi sekarang semangat tu dah takde. Harap akan kembali ke zaman kecik2 dloo. CHIOWW!

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA SEMUA!!!

5 ulasan:

  1. x tengok pun org sembelih lembu, dulu siap main dengan lembu sebelum kena sembelih.. muahahahahahah.. nak dtg raya utk esok lak.. =)

    BalasPadam
  2. nice blog.. have a view of my blog when free.. http://www.lonelyreload.blogspot.com .. do leave me some comment / guide if can.. if interested can follow my blog...

    BalasPadam
  3. patutlah sibuk duk tanya aktiviti hari raya aku.

    BalasPadam
  4. Simple nya cara kamu beraya wahai Paan...

    BalasPadam